maandag 15 oktober 2012

Poppen quilts Doll quilts

Enkele jaren geleden kocht ik van een dame uit Alaska die ging verhuizen 24 yards stof. De stoffen waren allemaal van dezelfde reeks. Ik maakte er enkele kleinere quilts mee waaronder deze, deelde enkele yards met m'n quiltdames en nu heb ik de laatste beetjes opgemaakt door er poppenquilts van te maken.
 
A few years agoo I bought 24 yards of fabric from an Alaskan lady who was moving. I made several quilts with this fabric, shared a few yards with my quilting ladies and now I'm working up the last bits in making some doll quilts.
 
 Zoals altijd maakte ik ook deze quiltjes volledig met de hand.Ik weet dat ik het ook met de machine zou kunnen doen maar ik hou nu eenmaal van naaien met de hand. Het was een leuk om ook voor de laatste resten een bestemming te vinden. Heidi, de pop van onze kleindochter is allesinds al warm ingeduffeld voor de winter!

 These little quilt are handmade as I always do with all my other quilts. It was fun to find a purpose for the last scraps. And for you English speaking followers, POP means doll in Dutch and Flemish.



Geen opmerkingen: