woensdag 12 september 2012

Rokjes, rokjes, rokjes Skirts and more skirts

Onze kleindochter is momenteel gek van rokjes. Ze zou nooit wat anders meer aandoen als je haar liet doen. Met het begin van het nieuwe schooljaar kwam dan ook de vraag om nog snel voor een paar nieuwe rokjes te zorgen.
Our little granddaughter of 3,5 will only ware skirts for the moment so with a new school year in sight the question came to make a few skirts.
Dit stofje met de antieke poezenprint lag al een tijdje te wachten om tot een rokje omgetoverd te worden.Het lapje heeft nl een zekere hoogtje en er is geen ruimte om wat af te knippen zonder de print kapot te snijden dus moest het blijven liggen tot onze kleine meid groot genoeg was.
 
The antique cat print was waiting for her to grow up so I did not have to cut the print. Now she is big enough for it so I finally made it into a skirt
Anne-Fleur had de stofjes voor de rokjes zelf uitgekozen en ik verbaasde me een beetje dat ze dit donkere stofje met een vogeltjes motief zelf uitkoos want alle andere stofjes waren helder van kleur en eigenlijk te licht van kleur voor de herfst.
 
Anne-Fleur choose the fabrics for her skirts herself. I was surprised that she choose this darker bird print because a lot of the other fabrics she choose where on the bright side for autumn. 
 Nog een stofje dat al lang klaar lag voor een rokje. Het is wat zwaarder van kwaliteit dus minder geschikt voor een fronsrokje.Het is van het merk Eau de Mer wat overal op de stof geprint staat.Ik maakte  daarom een rokje met vier stolpplooien  en in de achterkant stak ik elastiek.

This fabric  from Eau de Mer is a bit heavier and I used it differently. I made this skirt with four pleats in the front and and an elasticated back.
Een stofje dat ik echt heel erg mooi vind maar Anne-Fleur moest en niets van weten.Ik maakte hiermee het allereenvoudigste rokje,elastiek vanboven,zoompje vanonder want je weet maar nooit ...En inderdaad, toen ik de rokjes ging brengen smeet ze het rokje terug op m'n schoot en zei, ik zei toch dat ik dat niet mooi vind!!! Gelukkig vindt haar mama het wel heel mooi dus ik zie er haar toch mee naar school gaan.
This is a top easy skirt since Anne-Fleur did not like this fabric and did'nt want me to make a skirt of it. So I made the easiest skirt in the world with an  elasticated waist and a seam at the bottem.Five minutes work. She did not want it and said, I told you I did not like this!!!
 
Alle rokjes werden gecombineerd met broekkousen bloesjes en vestjes van C&A, Hema en Vögele
 

1 opmerking:

OCTOPOES zei

Wat een zalige rokjes! En alles assorti. Ze zal heel heel wat beziens hebben met haar outfitjes!
Keigrappig hoe ze reageerde :-)