zondag 23 oktober 2011

Emma Bridgewater chrochet plaid, gehaakte plaid

De serviezen van Emma Bridgewater hebben afgelopen jaar een enorme inpact op mijn leven gehad. Ik verzamel het al van in de vroege jaren negentig maar dit jaar is de verzameling meer dan verdubbeld. Ik bezit nu over de 500 stuks van haar serviesgoed.
Haken heb ik ook nog nooit zoveel gedaan als dit jaar. Het begon vorig jaar allemaal met de blog Attic 24 waar ik een Granny Stripe deken in zag staan. Na die plaid zijn er meerdere plaids gevolgd.
Het resultaat van mijn haakwoede en verzamelwoede is deze plaid gehaakt in een mandjes steek maar in de kleuren van het meest bekende Emma Bridgewater servies:Polka Dots
Hierboven met twee bekers van het genoemde servies en hieronder met een van de honden met hetzelfde patroon.
I have collected Emma Bridgewater pottery since the early nineties but this year I more then doubled my collection.
On the other hand I never have crochet so much as this year. It all started a year or so agoo with the Granny Stipe plaid from the Attic 24 blog and more plaids followed that first one. The latest plaid combines my love for Emma Bridgewater and crochet. This new plaid is not in Granny Stipes but in a sort of a basket stich. I don't know the English name for it.
The plaid is in the colors of the most famous pottery pattern of Emma Bridgewater:Polka Dots.
Here it is featured with one of the Polka Dots dogs I got as a Christmas gift last year.

1 opmerking:

OCTOPOES zei

Wat is verzamelen leuk hé.
Dit dekentje is prachtig, en hopelijk volgen er nog heel wat om hier te kunnen bewonderen!