dinsdag 28 september 2010

Snelle maaltijd A quick meal

Als je zo als ik een man heb die regelmatig voor het werk op restaurant moet en je dan voor je uppie moet koken dan hou ik van snelle hartige maaltijden.
Eigenlijk had ik nog nooit in m'n leven linzen gekookt en toen ik vorige week gekookte linzen in blik vond dacht ik dat wil ik nu toch eens uitproberen. Vorige zaterdag toen mijnheer met z'n voeten weer eens onder een restauranttafel zat heb ik deze eenvoudige maaltijd gemaakt voor mezelf. Op 10 minuten zat ik aan tafel.
Ik nam een wortel, een blokje knolselder en één steel van een groene selder en een klein uitje. Deze werden geschilt, gewassen en in fijne blokjes gesneden.Even aanbakken in een beetje olie en dan een half blik van de linzen erbij.Als kruiden gebruikte ik zout, zwarte peper, een klein beetje currypoeder en wat komijn. In een apart pannetje bakte ik een mooi stukje kabeljauw filet. De volgende keer denk ik dat ik de vis zal pocheren. Het was een heel kruidig, hartig gerechtje dat ik zeker nog zal maken.



A simple dish made of brown cooked lentils, some diced carrots,celery root and green celery and onion spiced with black pepper, salt, curry powder and some cumin powder. In another pan I cooked a piece of cod.It was a quick and harty meal.





1 opmerking:

LiLi M. zei

Lijkt me lekker en gezond! Ik at in mijn studententijd nogal eens linzen, maar op de één of andere manier is het helemaal uit mijn systeem geraakt. Bedankt voor het recept, ik zal het ook eens proberen!