woensdag 24 juni 2009

Quilts for a good cause

Since this year was my last year of teaching patchwork and quilting I asked my lady's if they would like to make some quilts for a good cause. The quilts would go to very sick children and institutions for troubled children. They also could make some quilt for the LQOL cause. The LQOL ( little quilts of love) quilts are given to mothers who lose their baby's in a miscarriage or have still born baby's. This cause is still very new in Belgium and a lot of lady's can't get there head around it that some women will be very pleased to recieve such a little quilt in their hour of grief.

Omdat het het mijn laatste patchwork lesjaar was had ik m'n dames gevraagd om iets te maken voor het goede doel. Hier in Belgiƫ is dit gegeven nog vrij nieuw. Deze quilts zullen naar zieke kinderen gaan of naar tehuizen voor kinderen met moeilijkheden.
De dames konden ook LQOL maken.Dat zijn quiltjes die gegeven worden in het ziekenhuis als een aanstaande moeder bevalt van een dood kindje of bij een miskraam. Het is allemaal nog heel nieuw in Belgiƫ dit gegeven en sommige mensen kunnen hun hoofd er nog steeds niet rondkrijgen dat zo'n quiltje troost kan brengen op zo'n triest moment. Dus er is nog wat werk voor de boeg om het goed van de grond te krijgen.


Two special lady's took this on board and surprized me with some beautiful quilts. These are the six quilts Nadia en Nicole made. Nicole made two and Nadia made four. Nicole also made 10 LQOL. They are all handmade and handquilted and measure 100 X 150 cm.
Dear Nicole and Nadia, with this blog entree I want to honour you, for your efforts.
Twee heel speciale dames deden bijzonder hun best. Nicole en Nadia maakten samen 6 quiltjes voor zieke kinderen. Nicole maakte de bovenste twee en Nadia de onderste 4. Nicole maakte daarinboven ook nog 10 LQOL. Alles is volledig handgemaakt en handgequilt. Ze meten ongeveer 100 X 150 cm.

Lieve Nicole en Nadia, heel hartelijk dank voor deze bijzondere inspanning.Met deze blog entree wil ik jullie in de bloemetjes zetten.



I also want to thank the other lady's who made the LQOL. I can't show them all. It would be to much.
Ik wil ook de andere dames bedanken die LQOL maakten.Ik kan ze hier niet allemaal tonen, het zou te veel zijn maar ik zorg ervoor dat ze op de goede plaats komen en ik stuur jullie nog foto's door.

1 opmerking:

LiLi M. zei

Wat een geweldig idee! Heel goed dat je de dames eens in het zonnetje zet. Dat dit maar veel navolging mag hebben! Fijne dag!